Dicembre 5, 2016

UNEXPECTED CHRISTMAS

UNEXPECTED CHRISTMAS

Wes Anderson torna a sorprenderci con il nuovo spot di Natale H&M, superando in creatività i famosi e sempre attesi film dei grandi magazzini John Lewis. In questo cortometraggio di soli quattro minuti, ritroviamo la palette cromatica di Grand Budapest Hotel e della Pasticceria Marchesi di Fondazione Prada, in perfetta armonia con lo stile del regista. L’atteso perbenismo natalizio non viene tradito, ma l’utilizzo di camere cingolate, di composizioni simmetriche, di atmosfere vintage e della sottile ironia di scene e personaggi costruiscono un’inaspettata vetrina per la moda H&M.

Quali altri spot di Natale vi hanno stupito?

The Christmas 2016 advertisement for the fashion brand H&M might actually beat the famous and well known John Lewis Christmas Campaigns, directed by the renowned film director, producer, screenwriter and actor: Wes Anderson. What really captures the eye of the viewer is the color grading within the four minute long short film, the color pallet represents the perfect pastel with a lot of reference to his latest movie: “The Grand Budapest Hotel”. The advert has been shot in perfect Wes Anderson style with tracked camera shots, sense of humour and symmetrical compositions, it also featured “retro” interiors of the train and characters with a lot of personality, this builds an unexpected showcase for the H&M fashion.

What other Christmas adverts amazed you? 

screen-shot-2016-12-05-at-16-39-49

screen-shot-2016-12-05-at-16-15-02

screen-shot-2016-12-05-at-16-39-19

Uncategorized # , , ,
Share: / / /

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

Questo sito usa Akismet per ridurre lo spam. Scopri come i tuoi dati vengono elaborati.